nazwa dokumentu: Nr IV/10/10 z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie budżetu Gminy Brzostek na 2011 rok | |
w sprawie: budżetu Gminy Brzostek na 2011 rok. Na podstawie art. 211, art. 212, art. 239, art. 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt 9 lit „d”, lit. „i”, pkt 10 i art. 51 ust. 2, art. 60 ust. 1 i art. 61 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591, ze zmianami z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r., Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r., Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz.1203; z 2005 r., Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r., Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r., Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458; z 2009 r., Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz. 675) - Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje: § 1. 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2011 w łącznej kwocie 34.806.936,00 zł, jak Tabela Nr 1 załączona do uchwały. 2. Dochody budżetu gminy obejmują dochody bieżące w kwocie 33.747.898,00 zł i dochody majątkowe w kwocie 1.059.038,00 zł. § 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2011 w łącznej kwocie 37.206.936,00 zł, jak Tabela Nr 2 załączona do uchwały. 2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 31.430.132,00 zł, w tym: 1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie łącznej – 21.322.220,00 zł, z czego: a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 16.249.772,00 zł, b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 5.072.448,00 zł, 2) dotacje na zadania bieżące – 2.323.624,00 zł; 3) świadczenia na rzecz osób fizycznych – 7.190.288,00 zł, 4) wydatki na obsługę długu publicznego – 480.000,00 zł, 5) wydatki na przedsięwzięcia o którym mowa w art. 226 ust. 4 pkt 1 ustawy o finansach publicznych w kwocie 226.430,00 zł, realizowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, na projekt - "Wiejska szkoła w środku Europy bez różnic" realizowany w ramach Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2007-2013 - Kapitał Ludzki, 6) wydatki na przedsięwzięcia o których mowa w art. 226 ust. 4 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 286.000,00 zł, realizowane w ramach umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok na zadanie "Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Brzostek". 3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 5.776.804,00 zł, w tym wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 5.776.804,00 zł; z czego przeznacza się na wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego: 1) wydatki na projekt nr 2005/PL/16/C/PE/007 realizowany w ramach Funduszu Spójności, pod nazwą „Program poprawy czystości zlewni rzeki Wisłoki”, na zadanie pod nazwą „modernizacja i rozbudowa oczyszczani ścieków w Kleciach” w kwocie 37.000,00 zł. (dział 900, rozdział 90001), 2) wydatki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 na Projekt "Podkarpacki System e-Administracji Publicznej - Pse-AP" w kwocie 275.040,00 zł (dział 720, rozdział 72095), wydatki te obejmują przedsięwzięcie o którym mowa w art. 226 ust. 4 cytowanej ustawy, 3) wydatki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 na Projekt "Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Nawsiu Brzosteckim - Gmina Brzostek" w kwocie 300.000,00 zł (dział 801, rozdział 80101). § 3. 1. Różnica miedzy dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 2.400.000,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie 2.400.000,00 zł. 2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 5.900.000,00 zł i rozchody budżetu w łącznej kwocie 3.500.000,00 zł, jak Tabela Nr 3 załączona do uchwały. 3. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000,00 zł, 2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2.400.000,00 zł, 3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie 3.500.000,00 zł. § 4. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 40.000,00 zł oraz rezerwę celową w kwocie 74.000,00 zł na wydatki z zakresu zarządzania kryzysowego. § 5. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 5.721.490,00 zł, jak załączona Tabela Nr 4 do uchwały. § 6. 1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj: 2. Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu gminy o których mowa w ust. 1 określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w kwocie 100.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych jak załączona Tabela Nr 5 do uchwały. § 7. Ustala się wydatki związane z wykonywaniem zadań realizowanych w drodze umów między jednostkami samorządu terytorialnego tj.: 1. Wydatki na dotację celową na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego dla Starostwa Powiatowego w Dębicy na realizację zadania własnego Powiatu pod nazwą "Przebudowa drogi powiatowej nr 1317 Kamienica Dolna - Grudna Górna (km 0=0,16 - 5=750) wraz z obiektami inżynierskimi" w kwocie 1.273.742 zł. 2. Wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane wspólnie z samorządem województwa, na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego na realizację Projektu "Podkarpacki System e-Administracji Publicznej - PSeAP" w kwocie 275.040,00 zł. § 8. 1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj. z ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420 ze zm.), środki funduszu sołeckiego przeznacza się na realizację przedsięwzięć zgłoszonych we wnioskach sołectw, o których mowa w art. 4 cytowanej ustawy, które są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy; środki funduszu sołeckiego mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków na działania zmierzające do usunięcia skutków klęski żywiołowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (Dz. U. Nr 62, poz. 558 ze zm.). 2. Wyodrębnia się wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu gminy o których mowa w ust. 1, określonych w ustawie o funduszu sołeckim na łączną kwotę – 340.739,19 zł, jak Tabela Nr 6 załączona do uchwały.
§ 9. 1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj.dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, pobierane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.), przeznacza się na realizację zadań gminy z zakresu ochrony środowiska. 2. Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu gminy o których mowa w ust. 1 określonych w ustawie - Prawo ochrony środowiska w kwocie 10.000,00 zł oraz wydatki związane z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska w kwocie 10.000,00 zł, jak Tabela Nr 7 załączona do uchwały. § 10. 1. Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji udzielanych w 2011 roku jak, Załącznik Nr 1 do uchwały. 2. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Brzostku w kwocie 827.624,00 zł, obejmują dotacje na: 1) pokrycie różnicy cen wody w kwocie 209.300,00 zł, tj. do 70 000 m3 wody, stawka dotacji wynosi 2,99 zł do 1 m3, 2) pokrycie różnicy cen ścieków w kwocie 566.100,00 zł, tj. do 58 002 m3 ścieków, stawka dotacji wynosi 9,76 zł do 1m3, 3) pokrycie różnicy cen odbioru śmieci w kwocie 52.224,00 zł, tj. do 192 ton odpadów, stawka dotacji wynosi 272,00 zł do 1 tony. 3. Dotacje celowe na zadania gminy realizowane przez podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych, udzielane w trybie ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na łączną kwotę 607.000,00 zł, tj.: 1) dotacja celowa (dział 926 - Kultura fizyczna i sport, rozdział 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu w kwocie 185.000,00 zł), na zadanie własne gminy w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu dzieci i młodzieży tj. Organizacja imprez sportowo-rekreacyjnych na terenie sołectw w gminie, 2) dotacja celowa (dział 851 - Ochrona zdrowia, rozdział 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi w kwocie 2.000,00 zł), na zadanie własne gminy z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi, na program pod nazwą - zwalczanie alkoholizmu wśród dorosłych i młodzieży. 3) dotacja celowa (dział 852 - Pomoc społeczna, rozdział 85203 - Ośrodki wsparcia w kwocie 420.000,00 zł), na zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej na prowadzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Brzostku, przeznaczonego dla osób z zaburzeniami psychicznymi. § 11. Ustala się plan przychodów i kosztów dla zakładu budżetowego: przychody - 1.639.424,00 zł, koszty -1.646.362,00 zł, jak Załącznik Nr 2 do uchwały. § 12. Upoważnia się Burmistrza Brzostku do: 1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego w wysokości do 1.000.000,00 zł, 2) dokonywania zmian budżetu w granicach działu planu wydatków polegających na przesunięciach między rozdziałami planu wydatków bieżących w zakresie środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy, 3) dokonywania zmian w ramach działu polegających na przesunięciach między rozdziałami w planie wydatków majątkowych w zakresie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne, 4) upoważnienia w drodze zarządzenia kierowników jednostek budżetowych gminy do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w obrębie rozdziału, między paragrafami, związanych z realizacją zadań statutowych jednostki, 5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. § 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi w Brzostku. § 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2011 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brzostku. | |
informacje wprowadził: | Ewa Szukaa |
data dodania: 29 Grudnia 2010 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: / 29 Grudnia 2010 |